Znakowanie laserowe i test szczelności w jednej maszynie

Około rok temu firma LASIT rozpoczęła projekt techniczny budowy systemu laserowego zdolnego do oznakowania obudowy turbosprężarki i wykonania testu szczelności elementów.

 

Maszyna miała pasować do linii produkcyjnej, a jednym z głównych wymagań było stworzenie oprogramowania na zamówienie, które miało łączyć się z bazą danych firmy.

W tym celu stworzyliśmy Flypress, system laserowy wyposażony w system testowania szczelności ATEQ, laser światłowodowy o mocy 30 W, osie ruchu YZ i system wizyjny Cognex.

Konstrukcja maszyny wykonana jest ze stali a stanowisko znakowania wyposażone jest w automatyczne drzwi wejściowe i bariery optyczne, które chronią operatora podczas ładowania elementu.

Poproś o bezpłatną konsultację online

Jeden z naszych ekspertów odpowie na pytania i zaproponuje najlepsze rozwiązanie dla Twoich potrzeb

Przesyłając ten formularz, akceptujesz naszą politykę prywatności

Obudowa turbosprężarki jest wprowadzana do maszyny na szablonie do układania, który został utworzony zgodnie z logiką poka-yoke, aby uniknąć możliwości popełnienia błędu.

 

Zaletą tego systemu laserowego jest integracja w jednej maszynie, a tym samym w jednym stanowisku operacyjnym, dwóch podstawowych etapów automatyzacji przemysłowej: testu szczelności i znakowania laserowego.

Test szczelności

W kabinie znajdują się dwa tłoki zamykające komorę obudowy w celu przeprowadzenia testu szczelności.

 

Maszyna jest połączona z ATEQ w celu zweryfikowania wyniku testu na obu wylotach (w zależności od powierzchni ciśnienie powietrza regulowane jest automatycznie za pomocą elektrozaworu).

 

Element jest odrzucany w przypadku negatywnego wyniku przeprowadzonego testu szczelności. Jednak w przypadku pozytywnego wyniku Flypress kontynuuje proces znakowania laserowego. Po przeprowadzeniu kontroli jakości oznakowania kamera wraca na swoją pozycję, a tłoki zwalniają elementy.

Podobał Ci się ten artykuł?
Udostępnij to

© Wszelkie prawa zastrzeżone