System laserowy zintegrowany z wózkiem dla branży motoryzacyjnej
Znakowanie laserowe na mechanizmach różnicowych

Articolo-TowerShuttle-01-1024x544 System laserowy zintegrowany z wózkiem dla branży motoryzacyjnej

Około trzech lat temu firma LASIT nawiązała kontakt ze szwedzkim producentem komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego, który potrzebował laserowo nanieść kod DataMatrix na skrzynkach różnicowych poprzez integrację laserowego urządzenia znakującego w komórce robota.

Dlatego zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy Tower Shuttle, spersonalizowaną maszynę do znakowania laserowego wyposażoną w osie YZ, laser światłowodowy o mocy 20 W i gotową do integracji z robotami.

 

Zaletą TowerShuttle jest interfejs z robotem, który ładuje i rozładowuje komponent ze zmotoryzowanej prowadnicy, która przesuwa szablon w układ Y prowadząc go do kabiny, zapobiegając wszelkim problemom lub uszkodzeniom samej maszyny.

Kiedy ramię robota umieści skrzynkę mechanizmu różnicowego na odpowiednim szablonie, zewnętrzne czujniki wykrywające obecność elementów przenoszą ją a zintegrowany zmotoryzowany system z enkoderem umożliwia przesuwanie prowadnicy z niezwykłą precyzją: w tym momencie można rozpocząć cykl znakowania.

 

W kabinie znajduje się jedna kamera umieszczona obok głowicy skanującej, która pokazuje skrzynkę mechanizmu różnicowego i sprawdza jej położenie przed rozpoczęciem znakowania laserowego.

cop-towershuttle System laserowy zintegrowany z wózkiem dla branży motoryzacyjnej

Poproś o bezpłatną konsultację online

Jeden z naszych ekspertów odpowie na pytania i zaproponuje najlepsze rozwiązanie dla Twoich potrzeb

Przesyłając ten formularz, akceptujesz naszą politykę prywatności

Pod koniec procesu ta sama kamera sprawdza jakość kodu DataMatrix a komponent opuszcza kabinę i zostaje odebrany przez robota i umieszczony na następnej stacji komórki.

 

Kolejną zaletą TowerShuttle jest oprogramowanie dostosowane zarówno do współpracy z robotem, jak do wymiany danych z bazą danych klienta i do katalogowania wewnętrznych informacji dotyczących produkcji.

 

Na każdej skrzynce mechanizmu różnicowego znajdują się otwory (wykonane przez CNC), a ich położenie zależy od maszyny, która wyprodukowała element. Kody DataMatrix, które mają zostać naniesione, różnią się w zależności od położenia otworu.

Shuttle System laserowy zintegrowany z wózkiem dla branży motoryzacyjnej
Articolo-TowerShuttle-03-1024x544 System laserowy zintegrowany z wózkiem dla branży motoryzacyjnej

Robot i identyfikowalność

Robot otrzymuje jako dane wejściowe kod zależny od wykrytego otworu i zwraca jako wynik zawartość kodu DataMatrix, który jest odpowiedni dla danego mechanizmu różnicowego. W ten sposób wewnętrzna baza danych klienta jest zawsze aktualizowana o dane w zakresie identyfikowalności dotyczące każdego wyprodukowanego komponentu i może prześledzić pochodzenie części w przypadku uszkodzenia produktu.

 

Bezpieczeństwo markera laserowego jest zarządzane w całości w ProfiSAFE, czyli w protokole komunikacyjnym do zarządzania systemem bezpieczeństwa, unikając w ten sposób połączeń z komponentami zewnętrznymi.

Podobał Ci się ten artykuł?
Udostępnij to

© Wszelkie prawa zastrzeżone