Znakowanie laserowe stali w motoryzacji

Branża motoryzacyjna to jeden z sektorów, w których identyfikowalność odgrywa kluczową rolę. Kontrola nad ogromnym łańcuchem produkcyjnym ma ogromne znaczenie dla zwiększenia wydajności i obniżenia kosztów. Identyfikowalność to główny wymóg sektora motoryzacyjnego, w którym duża liczba części składowych samochodów pochodzi od różnych dostawców.

 

Wszystkie komponenty samochodowe mają kod umożliwiający rozpoznanie, którym może być kod kreskowy, kod Qr code lub DataMatrix. Dzięki nim możemy poznać producenta, datę i miejsce budowy, co ułatwia zarządzanie wszelkimi problemami eksploatacyjnymi i zmniejsza ryzyko błędów.

Znakowanie laserowe stali

Znakowanie laserowe stali jest podstawowym narzędziem pozwalającym na identyfikację producentów części samochodowych. Wszystkie metalowe i plastikowe części samochodu wymagają zastosowania systemu znakowania laserowego. Z tego powodu firma LASIT na przestrzeni lat opracowała więcej rozwiązań dla tego sektora niż dla jakiegokolwiek innego.

Znakowanie laserowe stali jest nieusuwalne, a kontrast jest zawsze wysoki. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest laser światłowodowy (fiber). Moc waha się od 20 do 100 watów. Oczywiście przy pomocy systemów laserowych LASIT możliwy jest odczyt i stopniowanie wytworzonego kodu DataMatrix. Wszystkie systemy do znakowania przystosowane są do montażu systemu wizyjnego.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz broszurę

Odkryj wszystkie informacje na temat znakowania metali w świecie motoryzacji

Przesyłając ten formularz, akceptujesz naszą politykę  prywatności

Nasze najlepiej dostosowane rozwiązania
dla sektora motoryzacyjnego

Firma LASIT wyspecjalizowała się w produkcji systemów znakowania pod klucz dla branży motoryzacyjnej. Zaczęliśmy od integracji z robotami do znakowania laserowego surowych (odlewanych ciśnieniowo) części, aby stworzyć system z pojedynczą stacją, który przeprowadza zarówno znakowanie, jak i test szczelności nakrętek mechanizmu różnicowego.

RotomakX
Stół obrotowy, aby podwoić produktywność: automatyczne znakowanie laserem stożkowych kół zębatych.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

TowerShuttle
Ładowanie nigdy nie było łatwiejsze – robot ustawia skrzynię mechanizmu różnicowego, a wózek przenosi ją do kabiny.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

FlyFoilFeeder
Cięcie i znakowanie TESA: pojedynczy automatyczny system do otrzymywania gotowych do użycia folii.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

FlyRoller
Wykonany na zamówienie pod względem mechaniki i oprogramowania do znakowania laserowego tarcz hamulcowych, z przenośnikiem rolkowym do automatyzacji procesów.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Sarema
Laserowe znakowanie wałów napędowych za pomocą robotów: rekordowe pod względem wielkości i wydajności urządzenie do znakowania.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

RoboCel
Znakowanie laserowe elementów odlewanych ciśnieniowo za pomocą robotów: rekordowe pod względem wielkości i wydajności urządzenie do znakowania.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

FlySwap
Czas działania przy pracy maszyny to nie tylko stół obrotowy: firma LASIT sprawiła, że jest on skośny, co umożliwia znakowanie metali i sprawdzanie elementów odlewanych ciśnieniowo.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

FlyPress
Dwa procesy na jednej stacji: podwojona wydajność dla producentów turbosprężarek.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

FlyGear
Automatyczne znakowanie stożkowych kół zębatych i magazynków bocznych z przenośnikiem rolkowym do załadunku i rozładunku komponentów.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

    Poproś o bezpłatną konsultację online

    Jeden z naszych ekspertów odpowie na pytania i zaproponuje najlepsze rozwiązanie dla Twoich potrzeb

    Przesyłając ten formularz, akceptujesz naszą politykę prywatności

    Zalety znakowania laserowego dla przemysłu motoryzacyjnego

    Dynamizm danych

    możemy połączyć się z systemem zarządzania produkcją klienta, z jego systemem MES-ERP. W ten sposób jesteśmy w stanie zarządzać dynamicznymi danymi, partiami produkcyjnymi i automatycznymi sekwencjami znakowania laserowego stali, nawet tymi skomplikowanymi.

    Automatyzacja

    szybkość i automatyczne zarządzanie danymi idą w parze z automatyzacją mechaniczną. LASIT może zintegrować swoje systemy znakowania laserowego z dowolną linią produkcyjną, a także mechanicznie stworzyć strukturę, aby zapewnić całkowitą wydajność w zarządzaniu identyfikowalnością.

    Jakość i trwałość

    żadna inna technologia nie jest tak dokładna jak znakowanie laserowe. Żaden inny efekt nie jest tak trwały jak ten rodzaj znakowania. Prowadzi nas to bezpośrednio do następnego punktu, który jest syntezą tego, co już wyjaśniliśmy.

    DMXAutomotive-Lasit-1024x544 Automotive
    Slide-metalli-img-min-01 Automotive
    SoftwareCustom-Landing-Automotive Automotive

    Szybkość

    znakowanie laserowe jest dynamiczne, automatyczne, precyzyjne. Dzięki automatyzacji procesów, które LASIT jest w stanie zaprojektować, możliwe jest przyspieszenie działania linii produkcyjnych klientów. Znakowanie laserowe stali, weryfikacja kodu, przejście komponentów do kolejnego etapu łańcucha – wszystko jest na najwyższym poziomie wydajności.

    Oprogramowanie

    nasze oprogramowanie FlyCAD umożliwia generowanie wszystkich kodów, które są zgodne z normami odniesienia. Specjalizujemy się w tworzeniu oprogramowania na zamówienie. Są one przeznaczone do komunikacji z firmową bazą danych lub przełożonym linii oraz do automatycznego przywracania operacji na podstawie odczytanego wyrytego kodu.

    Kody 2D: znakowanie laserowe stali

    Wszystkie kody DataMatrix grawerowane za pomocą oprogramowania Lasit wykorzystują system korekcji błędów ECC200, który jest aktualnym standardem w branży. System ten obsługuje zaawansowane algorytmy sterowania i korekcji błędów, pozwalając na praktyczną rekonstrukcję do 30% całego zakodowanego zestawu danych. Oznacza to, że nawet gdy symbol jest uszkodzony w 30%, jest nadal czytelny, co byłoby niemożliwe przy zastosowaniu liniowych kodów kreskowych.

    Codici2d-dmx1-1 Automotive
    Articolo-Tracciabilita-F01-1024x544 Automotive
    dmx-lettura-grade-software Automotive
    Naniesione kody: różnica między odczytem a kontrolą

    Czytniki są przeznaczone do odczytywania różnych kodów i dzięki ich szybkości mogą być używane bezpośrednio online. Podane informacje pozwalają nam sprawdzić dokładność zakodowanych danych i zgodność z określonym standardem formatowania.

     

    Weryfikatorzy kodów natomiast zapewniają, że są one prawidłowo oznakowane i spełniają określony próg jakościowy w stosunku do normy odniesienia. Weryfikator potrzebuje więcej czasu na przeanalizowanie kodu i generuje więcej danych niż podczas odczytu, który przekazuje wyłącznie zakodowane dane.

     

    W przypadku niektórych typów czytników możliwe jest stopniowanie jakości kodu DataMatrix. Jeśli chodzi o weryfikatory, stopniowanie uwzględnia również międzynarodowe standardy odniesienia, ale możliwe jest uzyskanie wyniku w czasie rzeczywistym, co pozwala na wykorzystanie go online. Nie są to jednak weryfikatory kalibracji i pozycji oświetlenia, ale nadal pozwalają na uzyskanie istotnego wskazania jakości znakowania laserowego stali.

     

    Obecne standardy weryfikacji kodów są następujące:

    • W przypadku kodów kreskowych 2D drukowanych na etykietach obowiązuje norma ISO 15415.
    • W przypadku kodów kreskowych 2D DPM obowiązuje norma ISO/IEC TR 29158, znana również jako AIM DPM.
    Znakowanie laserowe na elementach odlewanych ciśnieniowo

    Znakowanie laserowe na elementach odlewanych ciśnieniowo jest jednym z największych wyzwań dla producentów laserów światłowodowych. Jedną z głównych przeszkód było zapewnienie czytelności naniesionego kodu po piaskowaniu i śrutowaniu.

     

    Procesy te stosowane na elementach odlewanych ciśnieniowo są bardzo inwazyjne. Z tego powodu mogą zagrozić jakości wykonanych wcześniej oznaczeń laserowych. Firma LASIT przeprowadziła szereg testów, aby zagwarantować jakość kodów po piaskowaniu. Dzięki badaniu i wdrożeniu parametrów głębokiego grawerowania udało nam się osiągnąć zamierzony efekt. Znakowanie laserowe stali LASIT jest odporne na piaskowanie elementów odlewanych ciśnieniowo.

    PRESSOFUSO-NEW-PAG-AUTOMOTIVE-2 Automotive
    marcatura-laser-day-night Automotive
    Znakowanie laserowe na podświetlanych elementach

    Podświetlane elementy są obecne we wszystkich samochodach. Są to przyciski w radiu, klimatyzacji czy oknach. Wykonywane są za pomocą lasera światłowodowego w procesie zwanym ablacją selektywną.

     

    Technologia tego konkretnego znakowania laserowego wykorzystuje skoncentrowaną wiązkę lasera do usuwania jednej lub więcej warstw farby, aż do uzyskania pożądanego koloru. Przezroczysta powierzchnia świeci się, pokazując symbol danego przycisku lub komponentu. W przypadku tego typu zastosowań konieczne jest, aby wiązka lasera nie pozostawała zbyt długo w kontakcie z materiałem, aby go nie spalić.

     

    Najlepsze lasery to lasery o bardzo krótkich impulsach (od 2 do 10 ns) i bardzo wysokich szczytach mocy.

    Nasze zalety

    Jeden dostawca

    Bez pośredników, od projektu do wdrożenia

    Interfejs

    Protokoły PROFIBUS, PROFINET i PROFIsafe

    Integracja

    Integracje z systemami MES/ERP

    Przemysł 4.0

    Interakcja z biznesową bazą danych dla przemysłu 4.0

    Systemy wizyjne

    Automatyczne centrowanie, weryfikacja i stopniowanie kodu 2D, rozpoznawanie OCR

    Systemy znakowania laserowego

    Do każdego zastosowania i integracji w łańcuchach produkcyjnych

    Jeden dostawca

    Bez pośredników, od projektu do wdrożenia

    Interfejs

    Protokoły PROFIBUS, PROFINET i PROFIsafe

    Integracja

    Integracje z systemami MES/ERP

    Systemy wizyjne

    Automatyczne centrowanie, weryfikacja i stopniowanie kodu 2D, rozpoznawanie OCR

    Przemysł 4.0

    Interakcja z biznesową bazą danych dla przemysłu 4.0

    Systemy znakowania laserowego

    Do każdego zastosowania i integracji w łańcuchach produkcyjnych