Branża AGD charakteryzuje się szeroką gamą produktów, które z kolei składają się z elementów o nieregularnych i złożonych kształtach oraz dużych wymiarach, co sprawia, że tworzenie wszechstronnych systemów i rozwijanie technologii potrzebnych do ich znakowania jest trudne.
W ten sposób firma LASIT uruchomiła projekt POLARIS, najpierw dokładnie badając potrzeby sektora, a następnie przystępując do rozwoju i budowy linii markerów laserowych zdolnych do sprostania głównym problemom.
Nieregularność powierzchni elementów, takich jak fronty pralek i zmywarek, w których różne punkty do znakowania znajdują się w różnych odległościach od głowicy lasera, powoduje duże ryzyko zepsucia znakowania i uzyskania niedoskonałego wyniku.
Kontrast oznaczenia i koloru stanowiący konkurencję dla tampodruku, który wykorzystuje atramenty w dowolnym kolorze;
Wydajność, czyli stworzenie prototypu nadającego się do masowych łańcuchów produkcyjnych, szybciej zarządzającego większą liczbą sztuk.