FlyGantry MAG: największy system laserowy na świecie od firmy LASIT

gantrymag2 FlyGantry MAG: największy system laserowy na świecie od firmy LASIT - CZĘŚĆ 2

CZĘŚĆ 2

Od budowy po wysyłkę

W poprzednim artykule opisaliśmy historię powstania tego niezwykłego projektu i przedstawiliśmy jej protagonistów.

Jesteśmy pewni, że teraz jesteś ciekaw szczegółów technicznych tego wspaniałego projektu.

Najpierw przypomnijmy sobie główne właściwości tego systemu laserowego:

3 tryby pracy Fly Gantry MAG

1

Tryb w pełni automatyczny

Operator musi tylko załadować magazynki z częściami i rozpocząć cykl. Robot YZ wybiera i podnosi paletę i przenosi ją do kabiny, gdzie odbywa się znakowanie. Podczas znakowania pierwszej palety, robot już porusza się w kierunku drugiej. Pomiędzy jednym a drugim cyklem nie traci się nawet jednej sekundy.

2

Tryb wspomagany

Operator wybiera pustą paletę i ładuje na nią elementy, podczas gdy robot przenosi ją do kabiny, gdzie odbywa się znakowanie laserem. W trakcie cyklu operator może przywołać kolejną paletę i załadować ją.

3

Tryb ręczny

Robot YZ jest dezaktywowany, a operator ręcznie ładuje palety bezpośrednio przez przednie drzwi urządzenia znakującego. Cykl jest dłuższy, ale można załadować duże i ciężkie elementy nie nadające się na tradycyjne palety.

cabinet-gantrymag FlyGantry MAG: największy system laserowy na świecie od firmy LASIT - CZĘŚĆ 2
W jaki sposób rozpoznaje, co należy nanieść na daną część?

Powiedzieliśmy już, że Fly Gantry posiada 16 magazynów na 208 palet, które mieszczą różne komponenty. Biorąc pod uwagę, że mamy dwa różne lasery i różne układy lub kody do oznaczenia, w jaki sposób marker tworzy właściwe oznaczenie na właściwych komponentach?

 

Wykorzystuje do tego boczny system wizyjny, zainstalowany w kabinie do znakowania oraz kod DataMatrix, który znajduje się na każdej palecie. Odczytując kod, oprogramowanie lokalizuje i ładuje układ/kod przeznaczony dla tych elementów, a laser rozpoczyna znakowanie.

Sekret Fly Gantry MAG: oprogramowanie na zamówienie

Poza strukturą system ten wyróżnia się pod względem zdolności oprogramowania do pełnego zarządzania mechaniką, dzięki czemu urządzenie do znakowania jest całkowicie samodzielne.

Niezależne magazyny

Magazyny są wyposażone w zintegrowany system CNC i mogą pracować niezależnie od jednostki znakującej.

Oznacza to, że:

Inteligentne zarządzanie pełnymi i pustymi paletami

Aby uniknąć załadunku pustych palet lub rozładunku palet z nieobrobionymi częściami, magazyny zostały wyposażone w podwójną paletę, a robot YZ w system czujników. Jedna paleta stanowi podstawę, a druga tacę, na którą ładowane są części. Podczas uruchamiania algorytm jest w stanie rozróżnić paletę, na której znajduje się taca z częściami. W jaki sposób? Za pomocą wagi. W ten sposób, nawet jeśli zapełnione zostaną tylko 3 ze 122 palet, będziemy mieli pewność, że tylko te 3 trafią do kabiny w celu oznaczenia.

Podsumowanie

W ciągu jednego roku pracy udało nam się wdrożyć funkcje maszyny zarówno na poziomie sprzętowym, jak i programowym, aby zmaksymalizować jej wydajność i stworzyć jak najbardziej wszechstronny produkt, zgodny z wymaganiami. Po zakończeniu budowy Fly Gantry MAG przeprowadziliśmy miesięczne testy sprawdzające jego działanie, zdolność do pracy automatycznej i nieprzerwanej, łatwość obsługi i możliwość dostosowania oprogramowania. Największy znacznik na świecie opuścił fabrykę LASIT w 3 różnych ciężarówkach: w dwóch z nich przewożone były magazyny, a w jednej główna kabina. Teraz jesteśmy gotowi wykonać kolejne 100 maszyn!

Podobał Ci się ten artykuł?
Udostępnij to